B365.pl - Twoja platforma zakupowa
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu
blog B365.pl
Cotygodniowa dawka eksperckiej wiedzy. Sprawdź czym dziś Cię zaskoczymy!

Małe i średnie przedsiębiorstwa zbyt ubogie na innowacje ?

 

Brak środków finansowych (64 proc. odpowiedzi) i brak czasu (62 proc.) to największe bariery innowacyjności w polskich MŚP - według badania przeprowadzonego dla Siemensa oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii w firmach z sektora produkcyjnego i przemysłowego. Drobny i średni biznes cierpi ponadto na brak fachowców, którzy mogą zająć się modernizacją (53 proc.).

Co gorsza, ponad połowa firm ma problem z pozyskaniem dotacji unijnych, zwłaszcza mikro biznesy (do 9 pracowników) - 73 proc.

Z drugiej strony pytani deklarują, że przeznaczają na innowacje w firmie całkiem sporo, bo średnio 14,5 proc. przychodów. O inwestycji decyduje przede wszystkim właściciel (90 proc.) albo zarząd (62,5 proc.).

Głównym czynnikiem wpływającym na decyzję o wdrożeniu innowacji była potrzeba optymalizacji albo obniżki kosztów (35,5 proc.). Na drugim miejscu wskazano przewagę konkurencyjną (23 proc.). Oczekiwania klientów mają dużo mniejsze znaczenie (10 proc.).

Z kolei jako rozwiązania, które mają największy wpływ na wzrost zysków wskazano automatyzację linii produkcji (89 proc.), automatykę danych (87 proc.) oraz oprogramowanie obniżające koszty prototypowania (85 proc.).

Badanie objęło 200 firm produkcyjnych i przemysłowych zatrudniających do 250 osób.

 

źródło: www.crn.pl

Holder do góry
Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl